Szkoła Podstawowa
w Żabikowie
Szkoła Podstawowa w Żabikowie

WYCIECZKA DO BAŁTOWA

Dnia 12 czerwca 2019r. odbyła się szkolna wycieczka do Bałtowa - krainy dinozaurów. Uczestniczyli w niej uczniowie z klas 0 - VII.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Jura Parku. Wędrując ścieżkami przez park oglądaliśmy naturalnej wielkości modele dinozaurów
i innych prehistorycznych stworzeń. O tych zwierzętach bardzo ciekawie opowiadał pan przewodnik.

Następnym punktem wycieczki było Oceanarium. Dzięki specjalnym okularom i nowoczesnej technologii dowiedzieliśmy się, jak wyglądało podwodne życie miliony lat temu. Spotkanie oko w oko z rekinem mroziło krew w żyłach.

Potem udaliśmy się do magicznego miejsca - Sabatówki. Przekraczając jej bramę przenieśliśmy się w świat, wiedźm, czarownic i białej magii.

Ogromne wrażenie zrobiło Kino 5D. Hulający po sali wiatr, pryskająca na widzów woda, ruszające się fotele
i trójwymiarowy obraz filmu sprawiły, że mieliśmy wrażenie zmiany czasu i przestrzeni. Piski i krzyki dochodziły zewsząd. To były emocje!

Prawdziwą przygodą było zwiedzanie Zwierzyńca Górnego, do którego pojechaliśmy amerykańskim żółtym schoolbusem. To było, jak safari! Z okien autobusu, tak
z bliska, mieliśmy okazję przyjrzeć się potężnym, egzotycznym zwierzętom, np.: wielbłądom, lamom, strusiom, danielom, bydłu zebu, antylopom, dzikom. Niektóre zwierzęta znały pana Kierowcę i podchodziły do okna autobusu po jakiś smakołyk. Nie bały się ani hałasu silnika, ani turystów.

Kolejną atrakcją był Park Miniatur. Podczas spaceru po Polsce w Miniaturze, mogliśmy podziwiać kopie zabytków
z całej Polski odwzorowanych z maksymalną precyzją takich jak zamki, pałace i inne charakterystyczne budowle.

Na koniec zwiedzania, w Dolnej części Zwierzyńca dzieci oglądały wiele gatunków ptaków zarówno pochodzących
z naszego kraju, jak również tych egzotycznych oraz ssaki takie jak: osły, kozy, szopy, małpy, skunksy.

Choć droga była daleka, a wszyscy bardzo zmęczeni upałem i zwiedzaniem, to jednak warto było tam pojechać.