Szkoła Podstawowa
w Żabikowie
Szkoła Podstawowa w Żabikowie

12 maja 2016 roku byliśmy na wycieczce w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym.

Wyjechaliśmy około godziny 6.45, dojechaliśmy natomiast przed 10.00. Przyjechaliśmy 45 minut przed czasem, więc mogliśmy skorzystać z rollercostera – pewnego rodzaju kolejki górskiej. Budziło to lekki strach, ale nikt nie żałował, że zdecydował się na przejażdżkę. Następnie udaliśmy się na przejażdżkę oryginalnym amerykańskim Schoolbusem. Przewodnik opowiedział nam historię powstania Jura Parku. W lesie, nieopodal Bałtowa, znaleziono prawdziwy trop dinozaura! Po długich przygotowaniach w 2004 roku otworzono pierwszy w Polsce park dinozaurów.

Kolejną atrakcją była podróży po Safari - wielkim rezerwacie, w którym mieszkały wielbłądy, lamy i alpaki. Bałtowskie Safari nazywane jest Zwierzyńcem Górnym.

Następnie udaliśmy się na Zwierzyniec Dolny. Występowały tam głównie ptaki, ale również jeżozwierze, świstaki czy surykatki, a nawet makaki! Ciekawe były także papugi Ary, które chętnie wdawały się w rozmowy ze zwiedzającymi.

Po zjedzeniu pysznego obiadu poszliśmy wszyscy do Jura Parku. Pani przewodnik opowiadała o każdym dinozaurze, obok którego przechodziliśmy. Były one oczywiście sztuczne, ale za to jak starannie wykonane! Potem udaliśmy się do muzeum. Eksponaty zadziwiały cudownym wyglądem lub historią pochodzenia. Mieliśmy jeszcze trochę czasu, więc poszliśmy na plac zabaw, także o tematyce jurajskiej.

Następnie udaliśmy się do Prehistorycznego Oceanarium. Podczas zwiedzania, mieliśmy okulary, dzięki którym mogliśmy oglądać mini-seanse w efekcie 3D. Było to fantastyczne! Rekiny i żółwie wyglądały niesamowicie realistycznie.

Podobną atrakcją było kino 5D. Film choć był krótki, wywołał naprawdę dużo emocji. Może dlatego nazywa się Kinem Emocji?

Była to ostania zaplanowana atrakcja, aczkolwiek mieliśmy jeszcze chwilę, aby ponownie skorzystać z naszego ulubionego rollercostera. Chętni udali się na straganik, aby kupić pamiątki lub pójść do Parku Rozrywki.

Myślę, że była to jedna z najciekawszych wycieczek szkolnych, na których byłam i chętnie pojechałabym w to samo miejsce ponownie.

Katarzyna Panek, klasa VI

Wycieczka do Bałtowa

W ubiegły czwartek, 12 maja, uczniowie klas IV - VI pod opieką Pani Anny Żurawskiej, Pani Katarzyny Stolarczyk i Pana Jana Kondraszuka wybrali się na wycieczkę do Bałtowa. Podróż trwała trzy i pół godziny, jednak minęła bardzo szybko. Spędziliśmy ten czas na rozmowach i grach.

Po dotarciu na miejsce, przesiedliśmy się do schoolbusu, którym jeździliśmy po Bałtowie. Przewodnik, który był z nami, opowiadał nam bardzo dużo ciekawych rzeczy o tej miejscowości. W wolnej chwili poszliśmy kupić pamiątki. Następnie udaliśmy się zwiedzać Zwierzyniec Górny, czyli Safari oraz "dolną część" bałtowskiego Zwierzyńca. Były tam przeróżne zwierzęta, takie jak: żubry, bydło stepowe, jelenie, dzikie świnie, strusie i wiele innych.

Następnie udaliśmy się na obiad. Każdy był bardzo głodny, więc zjedliśmy wszystko. Potem poszliśmy do głównego miejsca w Bałtowie, czyli do JuraParku. Było tam ponad 100 modeli dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń - wszystkie naturalnej wielkości. Opowiadała nam o nim przewodniczka. Dowiedzieliśmy się bardzo dużo ciekawych rzeczy.

Później udaliśmy się do oceanarium, w którym można było zobaczyć ogromne gady, które żyły na Ziemi tysiące lat temu. Mogliśmy podziwiać je w trój wymiarze w ich naturalnej wielkości.

Po zwiedzaniu przyszedł czas na najbardziej wyczekiwany moment, czyli kino 5D. Obejrzeliśmy film pt.: "Tajemnicza otchłań", podczas którego czułam się jakbym spacerowała pod wodą. Oprowadzał nas żółw, atakował rekin, który spychał nas na dno oceanu. Tryskała na nas woda i dmuchało powietrze. Fotele poruszały się we wszystkie strony. Bardzo mi się to podobało.

Po filmie poszliśmy na Rollercoaster, czyli zjazd wózkiem po torach. Była to bardzo fajna przygoda, choć trochę się bałam. Niestety to była ostatnia atrakcja wycieczki, po której poszliśmy do autobusu i udaliśmy się w podróż powrotną do domu. Nasza przygoda z dinozaurami dobiegła końca.

Długo zapamiętam tą wycieczkę, ponieważ była bardzo ciekawa. Najbardziej jestem zadowolona z Rollercoaster'a. Przejażdżka była super. Myślę, że kiedyś jeszcze tam się wybiorę.